500 kcal paastopäivä *

Kirjasin yhden alle 500 kcal paastopäivän vaiheet ylös. Nälkä ei tullut mieleen, olo oli kevyt ja virkeä. Puuhatessa ja lueskellessa meni koko päivä aikaa minkä koin positiivisena. Keskityin koko päivän, toisin kuin syöpäni syntymisen aikaan, vain itseni hoitamiseen jolloin työ, perhe ja avio-ongelmat sekä stressi olivat vallitseva olotila. Saksalainen lääkäri Rudeidker Dahlke kertoo videossaan  syöpäpotilaan profiilista, ihmisestä joka joka elää hyvää elämää ja on arvostettu mutta ei elä omaa elämäänsä. 

FastenTV500 kcal paastopäivässä on se idea, että suoliston toiminta ei häiriinny ja monimutkaisia suolen tyhjennyksiä ei tarvita. Se on myös tehokas laihdustusmentelmä ja insuliinitason pudottaja. Kirjasin yhden päivän paastovaiheet 17.8.2016. Paastopäiväksi on parasta varata vapaapäivä niin että voi ottaa myös päiväunet. Paastosta saa hyvää tietoa esimerkiksi paastokonferenssin luoennoista fasten.tv. Kun olet päässyt sivulle, valitse ensin konferenssivuosi 2013 tai 2015 ja sitten kieli.

  • 6:30 joogaa reilu 1/2 tuntia
  • 7:30 1/2 tuntia happitasapaino lenkki, intensiivisesti mutta niin että ilma riittää nenän kautta hengitettynä, ei missään tapauksessa suun kautta läähättäen. Tällä kohtalaisella liikunnalla vältetään happamoitumista ja rasvanpoltton lisäksi treenataan sydän- verisuoni järjestelmää. (ohje Rucediger Dahlke Peace Food)
  • 9:00 aamupala: 110 g parsakaalia 29 kcal, 70 g lehtikaalia 26 kcal, 5 g  öljysekoitusta 44 kcal. Yhteensä 98 kcal.
  • 11:00 omena 66 g 34 kcal, tähän mennessä yhteensä 132 kcal
  • 13:00 sauna ja päiväunet
  • 15:00 100 mg vihermehua oman puutrahan auringossa kasvaneista yrteistä, otsikkokuvassa oma ”profi” mehupuristimeni (oregano, pesilja, basilika, korianteri, salvia, rosmariini, lehtiselleri, sipuli, artemisiini (artemisia annua)
  • 16:30 Kurpitsakeittoa 400 g 69 kcal (ainekset 1 kg hokkaido kurpitsaa, 400 g sipulia, mausteita ja vettä yhteensä 2200 g = 382 kcal)
  • 17:00 kurkkua 400 g 48 kcal + 270 g tomaattia 46 kcal, tähän mennessä yhteensä 296 kcal
  • 18:30 200 mg vihermehua.
  • 19:00 1/2 tuntia rauhallinen kävelylenkki
  • 20:30 200 g mustaherukkaa 114 kcal + 30 g hapankirsikoita 13 kcal, tähän mennessä yhteensä 423 kcal